torsdag 21. januar 2010

"Kvenifisert Alvekjole"

Her komer enda et morsomt oppdrag.
En Dame fra Birtavarre skal gifte seg i Påska, og de skal ha Ute-bryllup.

Dette er midt i "Sjøsame/Kven"-området, men Bruden regner ikke seg selv som Kven. Hun ville derfor ha en Alvekjole, men at den skulle være litt "Kvenifisert"

Så da ble det en enkel brun Alvekjole med hvite sømmer og kontraster:



Hun har selv vevd båndet som jeg har knyttet rundt livet her, det er av ulltråd.

Og så kom hun med etpar meter bånd til, som hun ville ha festet rundt om på kjolen...Skikkelig utfordring, fordi båndet rakner når jeg klippet i det,og jeg ante ikke hvordan jeg skulle feste kantene. Så da festet jeg bånd nederst på kjolen og nederst rundt armene,og lagde tilslutt Dusker av bånd-endene, sånn at det ble litt ekstra morro.

Sånn ser de ut på nært hold:




Og sånn ble kjolen til slutt:
Hun ble heldigvis kjempefornøyd med løsningene.Og hun skal bruke Selskinns-støvletter til kjolen, det blir kult!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar