torsdag 21. januar 2010

Loppis-funn blir ny!

Denne gangen har jeg "reddet" en gammel, slitt skjortekjole fra en Bruktbutikk. Den er nok fra det glade 60-tallet, alle knappene var revet av, og den var svært slitt nede langs kanten, samt at sømmene var raknet under armene ++. Men med litt førstehjelp ble de en UltraKul kjole til meg selv!

Sydde først over alle sømmene, så brettet jeg skråbånd dobbelt og sydde på bak der knappene skulle være, sånn at de fikk feste.

Så sydde jeg skråbånd rundt kragen og utringninga samt nede langs den slitte kanten, og røde sikksakkbånd rundt armene. Og så fant jeg frem en rød heklarosett som jeg har fått i gave av Zoomer(Loppis-funn).

Og Vips: Stiilig kul kjole, som ble ekstra kul sammen med en knall rød tykk strømpebukse.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar