mandag 18. januar 2010

Hjemmesydde votter!

Jeg var nettopp med på en runde med "Hemmelig Venn" på http://www.sykroken.no/. Her skulle jeg lage en hjemmelaget gave, samt litt ekstra systæsj. Hun jeg skulle lage gave til er utdannet Kjole og Draktsyerske, så jeg hadde litt prestasjonsangst, kan du si!!!

Etter å ha bladd i masse gamle Søm-bøker, kom jeg over en superenkel oppskrift på hjemmesydde votter! Og det syns jeg var helt genialt, for jeg har da aldri i verden tid til å strikke!

Men jeg kunne jo ikke gjøre det såå enkelt, så jeg bestemte meg for å applikere et motiv på vottene, gjerne noe med fine farger, og som får meg til å tenke på sommeren.

Og her kommer resultatet:

Sånn så utkastet ut:


Så litt mere pynt:



Og så en runde med gulltråd for å imponere ekstra!:



Nærbilde (liite stolt, he, he):


Vottene ferdig, med skråbånd og strikk:



Og vottene på:



Hun ble heldigvis veldig glad for Vottene, og resten av gaven,så nå kan jeg koose meg i glansen en stund!!Skal lage noen flere, men i en enklere utgave,og ha med meg på Et Marked, som er en liten Designmesse her i Tromsø.Den holdes 15-16 November på Workinnmarka skole,og jeg stiller med egen stand der!Gleder meg masse, for dette er et kooselig Marked med masse kvalitetsvarer!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar